Med Interrail.se blir det enklare än någonsin att tågluffa i Europa

Att tågluffa är, och förblir trots all modern teknik, en unik upplevelse som bjuder på nya äventyr och minnen för livet. Tågluffningen erbjuder en svårslagen chans att koppla av från stressen i våra ständigt uppkopplade, stressade liv och hänge oss åt fantastiska landskap, lära känna nya kulturer och möta nya människor. Interrailkorten (tågluffarkorten) laddas med det antal dagar som du vill resa – och sen är det bara att ge sig iväg på äventyret. Med Interrail.se finns det nu äntligen ett lika smidigt sätt att köpa själva tågluffarkorten på också.

– Visst är det smidigt att ta flyget till semestern, men det är allt annat än miljövänligt, och dessutom ger det en helt annan upplevelse. Att tågluffa är raka motsatsen och då handlar det inte om att spara restid, som med flyget, utan om att få ut så mycket som möjligt av restiden. Det är sjäkva resan som är målet, säger Ufuk Ergovan, VD på CrewCom AB, som står bakom Interrail.se och Tågbokningen.

Interrailkortet har tågluffarsugna resenärer kunnat köpa ända sedan 1970-talet, men det är först nu som det på allvar tar steget in på 2010-talet. Genom alla år har de som velat beställa Interrailkort varit begränsade till ett antal resebutiker eller ett fåtal utländska webbsidor. Med Interrail.se får svenska resenärer nu ett modernt, smidigt och prisvärt alternativ. Hela beställningen slutförs på webbsidan och tågluffarkorten skickas till resenären samma dag.

Eftersom Tågbokningen står bakom Interrail.se finns dessutom all kompetens som behövs om resenären har frågor eller vill anpassa sin resa med platsbiljetter, högre komfort med mera.

– Vi är mycket stolta över att få lansera Interrail.se och dela med oss av den här fantastiska tjänsten. Vi tror och hoppas att ännu fler kommer prova på att tågluffa nu när det är så pass enkelt att göra det, avslutar Ufuk Ergovan.